Veelgestelde vragen 

Op deze pagina vind je het antwoord op al jouw vragen over 123tijdschrift.nl. Van vragen over het bestellen van een abonnement tot vragen over de levering. Staat jouw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  1. Hoe kan ik een tijdschriftabonnement bestellen?
  2. Kan ik ook een abonnement cadeau geven?
  3. Kan ik een ingangsdatum opgeven?
  4. Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
  5. Wanneer ontvang ik mijn eerste nummer?
  6. Kan ik het abonnement in het buitenland laten bezorgen?
  7. Hoe kan ik een abonnement betalen?
  8. Ik heb het abonnement per ongeluk twee keer aangevraagd, wat nu?
  9. Moet ik mijn abonnement zelf opzeggen?
  10. Wat is het opzegtermijn van mijn abonnement?
  11. Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht bij het bestellen van een abonnement?
  12. Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Hoe kan ik een tijdschriftabonnement bestellen?

Het is op onze website mogelijk om op verschillende plekken een passend tijdschriftabonnement te vinden. De handigste manier is om een kijkje te nemen in de balk bovenaan onze pagina onder het kopje 'Alle tijdschriften' of 'Per categorie'. Maar neem gerust ook een kijkje op onze homepage of onder het kopje 'Acties'.

Stap 1: Kiezen.

Maak een keuze uit één van de vele aanbiedingen die wij aanbieden op onze website. Staat jouw gewenste type aanbieding of abonnementsvorm er niet tussen, dan kun je ook terecht op onze websites www.proefabonnementen.nl en www.magazine.nl.

Stap 2: Bestellen.

Klik op 'Bestel' wanneer je een geschikt tijdschriftabonnement hebt gevonden. Je komt vervolgens in het bestelformulier terecht. Vul al jouw gegevens in. De gegevens aangegeven met een * zijn verplichte velden om in te vullen. Is het abonnement niet voor jezelf, maar als cadeau voor een ander? Klik dan op het vakje: 'Op een ander adres bezorgen'. Er verschijnen nu extra invulschermen. Hier vul je de gegevens in van de persoon aan wie jij het abonnement cadeau wilt geven. Klik vervolgens op 'Verder' om door te gaan naar de betalingspagina.  

Stap 3: Betalen.

Beschik je over een kortingscode, klik dan op 'Ik heb een kortingscode'. Vul hier jouw kortingscode in en klik op 'Toepassen'. Maak een keuze op welke wijze je het (resterende) bedrag voor het abonnement wil betalen en volg de stappen die horen bij de door jou gekozen betaalvorm. Rond jouw bestelling af door te klikken op de knop 'Plaats bestelling'. Op het scherm verschijnt nu de bevestiging van jouw bestelling. Via de knop 'Print' kun je de bevestiging uitprinten. De bevestiging wordt je tevens per mail nog toegezonden.

Kan ik ook een abonnement cadeau geven?

Ja, dat kan! Dat is bij vrijwel al onze aanbiedingen mogelijk. Tijdens het invullen van het bestelformulier krijg je de optie te zien 'Op een ander adres bezorgen'. De ontvanger van het cadeau krijgt het tijdschrift op de aangegeven verschijningsdatum thuisgestuurd.

Kan ik een ingangsdatum opgeven?

Helaas is het niet mogelijk om een ingangsdatum op te geven. De ingangsdatum is afhankelijk van de datum waarop de nieuwste editie van jouw gekozen tijdschrift uitkomt. In de welkomstbevestiging staat de leverdatum van het eerste nummer vermeld.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

Standaard worden de abonnementsprijzen van alle consumentenbladen inclusief 9% btw getoond. 

Wanneer ontvang ik mijn eerste nummer?

Als je een abonnement bestelt, krijg je een welkomstbevestiging met daarin de leverdatum van het eerste nummer. Deze datum hangt af van de frequentie van verschijnen. Dat wil zeggen: hoe vaak per jaar het blad van jouw keuze uitkomt. Is deze datum inmiddels verstreken, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik het abonnement in het buitenland laten bezorgen?

Neem voor een abonnement in het buitenland contact op met onze klantenservice. Let op: voor bezorging in het buitenland komen er wel extra bezorgkosten bij.

Hoe kan ik een abonnement betalen?

De abonnementen kunnen naar keuze betaald worden door middel van iDeal, Creditcard of een automatisch incasso.

Ik heb het abonnement per ongeluk twee keer aangevraagd, wat nu?

Indien je het abonnement per ongeluk twee keer heeft aangevraagd met dezelfde adresgegevens verwijdert ons systeem de dubbele aanvraag automatisch. Je zult het abonnement niet dubbel ontvangen. Indien je met iDeal betaald hebt, krijg je het geld van één abonnement automatisch teruggestort.

Moet ik mijn abonnement zelf opzeggen?

Aflopende (proef)abonnementen stoppen automatisch. Wanneer het abonnement automatisch verlengd wordt, staat dit expliciet vermeld bij de aanbieding met de woorden 'Eenvoudig opzegbaar'. In dat geval kun je het abonnement telefonisch opzeggen bij onze klantenservice, dit kan op het nummer 088-5500250.

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?

Aflopende (proef)abonnementen stoppen automatisch na de vooraf afgesproken periode en hoef je niet zelf op te zeggen. Abonnementen tot wederopzegging lopen automatisch door. Wil je niet dat jouw abonnement verlengd wordt, dan kun je tot een maand voordat het eerste nummer van de nieuwe abonnementsperiode verschijnt jouw abonnement opzeggen. Na de eerste actieperiode is jouw abonnement altijd per maand opzegbaar. Eén telefoontje met onze klantenservice is voldoende om dit te regelen. Dit kan via telefoonnummer 088-5500250 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur). 

Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht bij het bestellen van een abonnement?

Als abonnee heb je de mogelijkheid om:

a) in het geval van het aangaan van een tijdschriftabonnement: binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het eerste tijdschrift in het kader van het abonnement (de herroepingstermijn) de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te herroepen; of,

b) in het geval van een overeenkomst tot levering van een consumentenartikel: om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel of (in het geval van een bestelling bestaande uit meerdere artikelen) ontvangst van het laatste artikel met betrekking tot een bestelling de overeenkomst te herroepen. Klik hier voor meer informatie over de leveringsvoorwaarden.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Klachten over 123tijdschrift dienen schriftelijk per post op adres Capellalaan 65, 2132 JL te Hoofddorp, t.a.v. 123tijdschrift gemeld te worden. Je ontvangt binnen veertien dagen een reactie op jouw klacht. Indien de klacht niet naar wens opgelost wordt, kan binnen drie maanden het geschil voorgelegd worden aan een onafhankelijke geschillen commissie. 

Bekijk alle aanbiedingen!